Lange termijn doelen

arrow-bullseyeistock_000043470790_full

 

Een nieuw jaar nieuwe plannen ,nou ja niet helemaal nieuw en niet iets uit de categorie goede voornemens.
Al zou je het wel zo kunnen zien.
verleden jaar had ik de verandering al een beetje ingezet ,ik wilde wat anders doen niet meer het hele lange werk.
Ik was aan het einde van het jaar al lekker bezig ondanks de chronische verkoudheid die ik in deze periode altijd schijn te moeten  hebben.
De zaterdagmorgen trainingen met Jeroen altijd zwaar vragen best wat van me maar levert als het goed is straks ook wat op.
Ik merk nu al dat ik weer sneller wordt ,dit makkelijker kan .
Een mooie graadmeter zijn de hardloop forens tochtjes.
Als ik nu terugkijk naar wat ik mijn topjaar vindt 2012 dan loop ik nu met dezelfde inspanning harder.
Alleen de wedstrijden laten dit nog niet zien maar dat komt ook omdat ik misschien uit angst om kapot te gaan iets te rustig start,
Maar dat komt goed ,hier is gewoon weer vertrouwen nodig.
Maar het gevoel dat bij lekker lopen hoort komt steeds vaker en steeds makkelijker , en de rest is een kwestie van tijd.
Er is een planning een lange termijn planning waar ik niet al te veel over wil zeggen voordat ik op de deelnemerslijst sta .
En voorafgaand daaraan een paar tussen puntjes, wedstrijdjes die wat meer zouden moeten zijn dan zomaar een wedstrijdje iets waar je naar toe traint en waar je aan zou moeten kunnen zien dat je het goed doet.
Voorafgaand aan de drie weekjes lopen met bepakking  ga ik weer de sportschool in ,ik heb het thuis geprobeerd maar ik vindt dat niet echt lekker.
In februari ga ik weer het ijzer oppakken in de sportschool de bedoeling is met een 4 dagen schema te gaan werken.
En februari is gekozen om na de grote golf van de goede voornemens sporters te beginnen in de hoop dat het dan al wat minder druk is.
Drie weken met zo’n rugzak hardlopen vraagt best wat van je spieren vooral je core maar ook de rest.
Omdat ik de zaken wat de lange termijn doelen nogal serieus neem ben ik zelfs gestopt met drinken dat schijnt namelijk best mee te werken met het verliezen van kilo’s lichaam die niet behoren tot spieren organen en botten.
Er zouden nog meer voordelen aan zitten en die zal ik dus wel ervaren neem ik aan.
Inmiddels 10 dagen op weg en zoals verwacht zonder problemen.
Wel ben ik er achter dat Spa kokos heel erg lekker is en zoiets met grapefruit is ook prima te doen.
Alles voor heel mooie resultaten op de lange termijn.
Soms is het wel een beetje puzzelen met tijd , werken trainen maar ook rusten en ook nog andere leuke dingen kunnen doen is best wel een dingetje.
Maar waar een wil is is een weg.Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar de mooie loop trainingen maar ook de uurtjes in de sportschool heb ik heel erg veel zin in.
Tot februari probeer ik heel veel thuis te trainen om alvast een redelijke basis te leggen en weer te wennen aan het gevoel in de spieren .
Sporten is zoveel leuker met een mooi doel voor ogen