De Oosterhoutse trail

 

In opmaat voor wat “groter” trail werk leek de Oosterhoutse trail wel een goed idee.
27km door de bossen ,wat we er verder van moesten verwachten wisten we eigenlijk niet er was weinig te vinden over hoe het parcours er uit zou zien.
Natuurlijk heb ik al een aantal trails gelopen en dus zou het wel goed komen.
We konden gelijk ons nieuw aangeschafte tentje uit proberen die we de komende tijd wat meer gaan gebruiken om ons elders voor te bereiden voor de Peneda Geres in Portugal.
Maar nu dus 27km voor mij en 15km voor Karin.
De startijd was voor mij niet helemaal geweldig 17:00 is gewoon niet mijn favoriete moment van de dag om te lopen.
Dat heb ik ook altijd met de avond training bij de vereniging ik kom dan rot opgang heb vaak last van mijn eten die ondanks dat ik die al een paar uur voor de training genuttigd heb voor problemen zorgt.
Kort om doe mij maar ‘smorgens en nuchter dan gaat het ’t beste.
Het was benauwd een beetje drukkend warm ,mensen die mij kennen weten dat ik van warm houd maar benauwd is een ander verhaal.
De start , ik stond nog even met Jan Mulder te praten ik kon hem van gezicht en dat was niet heel vreemd we hadden al veel de zelfde wedstrijden gelopen ook een ultra loper dus.
Na enige uitleg over de bewegwijzering gingen we van start .
Redelijk  voorin ging ik weg Jan zat voor me en ik liep ruim onder de 5min/km ,goed zo.
Het begon met een paar hele snelle korte klimmetjes over een ATB parcours ,dit was wel even wat anders.
En omdat de wedstrijd zo relatief kort was wilde ik wel het gas er op houden.
Maar toch dit was ik niet gewend zo hard met al die korte klimmetjes en zodra we op een heel smal paadje kwamen met takken die over hingen was ik gezien andere liepen dan zo bij me weg.
Op de wat langere stukken kon ik weer bij schakelen en gas geven.
Ook de schoenen keuze was dit keer geen goede ik had gekozen voor de Salomon S-lab sense 1 Ultra vanwege de wat minimale demping van deze schoen kreeg ik een beetje beurse voeten.
Ook voor Portugal zal de schoenen nogal een dingetje zijn.
Tijdens de Al Andalus waren deze Salomons ook al niet echt een goede keuze geweest denk ik .
Het blijft toch lastig een schoen te kiezen waar je een week goed op moet kunnen lopen op een gevarieerd terrein.
Verder liep het eigenlijk wel goed mijn hartslag was flink opgelopen door het misschien wel te hoge tempo en het was benauwd.
Maar ik ging een lekker tempo en ik was hier best tevreden over.
De organisatie had shirtjes aan met de tekst verkeerd lopen hoort er bij en dat deed ik dus lekker niet eigenwijs als ik ben .
Tot ongeveer een kilometer voor de finish hier en daar op het parcours was zaagsel gebruikt als markering voor het parcours.
En op een gegeven moment volgde ik braaf het zaagsel ipv de lintjes.
Alleen jammer dat zaagsel was van het begin van de route en ik vond het raar dat ik geen lintjes meer zag.
Na een rondje van bijna een kilometer was ik weer op het parcours jammer maar ach .
Ik heb heerlijk gelopen het was leuk en komend weekeinde naar Houffalize voor een weekeindje trailen 25 15 en 50km  mooi 90km in 2 dagen

Plaats een reactie